REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO „ZIOŁOGRAFIA”

§1. Definicje

  1. Regulamin – niniejszy dokument.
  2. Sprzedający / Administrator Danych – Marta Szymańska prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą „Ziołografia Marta Szymańska” pod adresem: Laskówka 4, 57-255 Laskówka, NIP: 6681885059, REGON: 302213498. Adres mailowy – ziolografia@gmail.com, numer telefonu – 665190522
  3. Umowa – umowa sprzedaży zawarta pomiędzy Sprzedającym a Kupującym zawarta w momencie, o którym mowa w § 2 ust. 3 oraz § 4 ust. 2. 
  4. Cena – wartość Produktu, bez kosztów dostawy. 
  5. Kupujący – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu związanego bezpośrednio z działalnością gospodarczą Kupującego.
  6. Klient – Kupujący lub Konsument lub też osoba, która rozważa zawarcie ze Sprzedającym Umowy lub zarejestrowania konta w Sklepie Sprzedającego, a także osoba, która używając swojej przeglądarki otwiera witrynę web, pod którą zarejestrowany jest Sklep Sprzedającego.
  7. Konsument – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych nieprowadzącą działalności gospodarczej albo prowadząca działalność gospodarczą, o ile zawarta Umowa nie ma związku z jej prowadzeniem. 
  8. Konto – zbiór zasobów i ustawień zapisanych w bazie danych Sprzedającego dla Kupującego w ramach korzystania przez niego ze Sklepu i zawierania Umów. Dostęp do Konta możliwy jest po zarejestrowaniu, a później po zalogowaniu. Zarejestrowanie konta stanowi zawarcie umowy prowadzenia konta w Sklepie Sprzedającego. 
  9. Sklep – serwis internetowy dostępny pod witryną: www.ziolografia.pl ze pośrednictwem, którego Klient może składać Zamówienia. 
  10. Polityka Prywatności – dokument określający sposób przetwarzania danych osobowych w Sklepie. Polityka Prywatności stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu. 
  11. Produkt – rzecz, usługa lub prawo oferowane w Sklepie, mogące być przedmiotem Zamówienia, w liczbie określonej przez Kupującego w Zamówieniu 
  12. Zewnętrzny Kanał Płatności – zewnętrzny serwis: 

T-Pay

Za pośrednictwem wybranego Zewnętrznego Kanału Płatności, Kupujący dokonuje płatności. 

  1. Pliki Cookies – niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez serwer www i zapisywane po stronie urządzenia Kupującego. 
  2. Siła wyższa – zdarzenie o charakterze przypadkowym lub naturalnym (żywiołowym), na którego wystąpienie nie ma wpływu Sprzedający (np. pożar, wybuch, awaria zasilania, trzęsienie ziemi, powódź, oberwanie chmury, wichura, zamieszki, działania organów cywilnych lub wojskowych, wojna, akty terroryzmu w tym cyberterroryzmu, ataki typu DDoS), działania lub/i zaniechania operatorów sieci teleinformatycznych, inne zdarzenia losowe (np. choroba, wypadek). 
  3. Adres e-mail – adres poczty elektronicznej (aktywny adres e-mail) podany przez Klienta przy zakładaniu Konta lub przy składaniu Zamówienia. 
  4. System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci telekomunikacyjnego urządzenia końcowego w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2004 r., Nr 171 poz. 1800 z późn. zm.). 
  5. Newsletter – elektroniczna forma biuletynu wysyłana przez Sprzedającego w celu informowania o nowościach, produktach i ofertach Sklepu do osób, które wyraziły dobrowolną zgodę na jego otrzymywanie. 
  6. Login – adres e-mail Klienta. 
  7. Hasło – unikalny ciąg znaków wymyślony przez Klienta w celu autoryzacji dostępu i zabezpieczenia Konta przed dostępem do niego osób nieuprawnionych. 
  8. Dzień roboczy – liczony w godzinach od 9.00 do 16.00 od poniedziałku do piątku czasu środkowoeuropejskiego, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy na terenie Rzeczypospolitej Polskiej albo dni urlopowych wskazanych przez Sprzedającego na stronach Sklepu lub kanałach social media Sklepu lub w wiadomości e-mail. 
  9. Wady Produktu – fizyczna lub prawna niezgodność zakupionego Produktu z umową. 

Wada fizyczna produktu zielarskiego może obejmować różnorodne niezgodności lub defekty, które wpływają na jego fizyczną jakość lub wygląd. Oto kilka przykładów: (1) zły stan surowca – produkt zielarski może być wadliwy, jeśli surowce użyte do jego produkcji nie są odpowiednio dobrej jakości, np. gdy zioła są nadmiernie przeterminowane, zanieczyszczone lub zawierają szkodliwe substancje; (2) uszkodzenie mechaniczne – produkt zielarski może być uznany za wadliwy, jeśli posiada widoczne uszkodzenia mechaniczne, takie jak pęknięcia, rozwarstwienia, lub inne defekty, które mogą powstać podczas transportu lub przechowywania; (3) nieprawidłowy wygląd – wada fizyczna może obejmować także nieprawidłowy wygląd produktu, takie jak zmiana koloru, zapach czy tekstury, które mogą świadczyć o jego nieświeżości lub nieodpowiedniej obróbce.

Wada prawna – sytuacja, kiedy rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu. 

  1. Zamówienie – złożenie jednoznacznego oświadczenia woli przez Klienta za pośrednictwem systemu teleinformatycznego Sprzedającego określającego ilość i rodzaj zamówionych Produktów, rodzaj dostawy, sposób płatności.  
  2. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

§2. Postanowienia Ogólne

  1. Sprzedający udostępnia nieodpłatnie Regulamin przed zawarciem Umowy za pośrednictwem witryny Sklepu, a Kupujący ma obowiązek zapoznać się z jego treścią przed złożeniem Zamówienia. Na żądanie Konsumenta możliwe jest udostępnienie dokumentu w inny sposób, który umożliwia mu pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym się on posługuje. 
  2. Do korzystania ze Sklepu i składania zamówień jest konieczny dostęp do sieci Internet oraz zainstalowana przeglądarka internetowa (zalecamy korzystanie z najnowszej wersji przeglądarki). 
  3. Strona każdego produktu zawiera informacje takie jak: ogólny opis produktu (określony w §3 ust. 2 Regulaminu), cena, przewidywany termin realizacji Zamówienia przez Sprzedającego (przy czym wiążący jest Termin Realizacji Zamówienia przekazywany Kupującemu zgodnie z §4 ust. 2, czas i sposób dostawy. Są to informacje skierowane do ogółu i stanowią wyłącznie zaproszenie do zawarcia Umowy, a które nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 kodeksu cywilnego. Za moment zawarcia Umowy uważa się moment, w którym Sprzedający przyjmuje zamówienie Kupującego do realizacji – jest to moment złożenia przez Sprzedającego oświadczenia woli o zawarciu Umowy (Kupujący otrzyma maila o przyjęciu zamówienia do realizacji). 
  4. Po stronie Sprzedającego istnieje domniemanie, iż zawarta umowa jest prawnie wiążąca po stronie Kupującego. W przypadku powzięcia przez Sprzedającego wiadomości o braku skuteczności, nieważności bądź istnienia jakiejkolwiek innej okoliczności powodującej brak możliwość wykonania Umowy, Sprzedający zaniecha przetwarzania danych osobowych oraz dalszego realizowania świadczenia wynikającego z zawartej umowy oraz zwróci niezwłocznie wszelkie świadczenia, które sam uzyskał z tytułu zawartej Umowy, a Kupujący będzie zobowiązany do zwrotu wszelkich świadczeń, który uzyskał z tytułu Umowy na rzecz Sprzedającego.

§3. Oferowane produkty

  1. W Sklepie można zakupić artykuły zielarskie oraz warsztaty z zakresu ziołolecznictwa. 
  2. Na stronie internetowej każdego Produktu znajdują się informacje na temat Produktu lub rodzajów Produktów takie jak:
    1. zwięzły opis i informacja o Produkcie; 
    2. skład; 
    3. liczba sztuk; 
    4. cenę. 

§4. Składanie zamówień

  1. Zamówienia mogą być składane w Sklepie wyłącznie przez osoby fizyczne, które mają pełną zdolność do czynności prawnych oraz osoby prawne osoby prawne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, reprezentowane przez uprawnione do tego osoby, według następujących kroków:
    1. Klient wybiera interesujący go Produkt i dodaje go do koszyka; 
    2. domyślnie jedno kliknięcie produktu oznacza wybór jednej sztuki. Klient może zwiększyć lub zmniejszyć liczbę sztuk zamawianego produktu przed dodaniem do koszyka za pomocą przycisków „-„ oraz „+” a także w koszyku. Po dokonaniu zmian należy zaktualizować kartę przyciskiem „Zaktualizuj koszyk”; 
    3. Klient zatwierdzając koszyk przechodzi do strony, gdzie może się zalogować (odpowiednio założyć Konto, jeśli dany Klient tegoż nie posiada) albo złożyć zamówienie bez logowania; 
    4. Klient może wpisać na karcie zamówienia również kod promocyjny (kupon). Po dokonaniu zmian należy zaktualizować kartę przyciskiem „Zastosuj kupon”. Wpisanie prawidłowego kodu rabatowego powoduje wyświetlenie się obniżonej ceny Produktu;
    5. na karcie zamówienia Klient wybiera metodę dostawy Zamówienia; 
    6. Klient po zatwierdzeniu koszyka wpisuje dane do wysyłki oraz swoje dane kontaktowe;
    7. Klient wybiera metodę płatności i potwierdza chęć zawarcia Umowy przyciskiem „Kupuję i płacę”; 
    8. w przypadku gdy Klient nie jest zalogowany do Konta i chce złożyć Zamówienie -zostanie poproszony o akceptację Regulaminu. Brak akceptacji Regulaminu uniemożliwia złożenia Zamówienia; [1] 
  2. Sprzedający wysyła e-mail informujący o złożeniu zamówienia przez Klienta, który zawiera podsumowanie Zamówienia oraz odrębny e-mail o przyjęciu Zamówienia do realizacji (moment zawarcia Umowy) z informacją o Terminie Realizacji Zamówienia. 

§5. Konto

  1. Założenie przez Klienta Konta w Sklepie jest dobrowolne i nie stanowi warunku złożenia Zamówienia.
  2. Klient zakładając Konto zawiera ze Sprzedającym umowę prowadzenia konta w serwisie internetowym Sprzedającego. 
  3. Klientowi na każdym etapie przysługuje prawo do rozwiązania umowy prowadzenia konta w serwisie i usunięcia danych związanych z prowadzeniem Konta z zastrzeżeniem postanowień Polityki Prywatności co do przetwarzania danych osobowych.
  4. W systemie teleinformatycznym po założeniu Konta dostępna będzie historia oraz status składanych przez Kupującego Zamówień. Sprzedający nie będzie wykorzystywać historii składanych Zamówień do przedstawiania w sposób automatyzowany ofert dotyczących Produktów.

§6. Ceny i metody płatności

  1. Ceny wszystkich produktów w Sklepie podane są w polskich złotych (PLN) i nie zawierają kosztów dostawy. Koszt dostawy widoczny jest na karcie zamówienia. W przypadku Zamówień powyżej kwoty wskazanej na karcie produktu jako wolnej od kosztów dostawy, Kupujący nie ponosi kosztów dostawy. 
  2. Sprzedający dopuszcza obniżenie ceny poprzez udzielenie rabatu na podstawie udostępnionego przez niego kodu rabatowego bądź na podstawie okresowo wprowadzonych przez niego zniżek albo karty podarunkowej. 
  3. Jeżeli Produkt objęty jest okresową zniżką (tzw. promocją), to na stronie internetowej Produktu wyświetla się cena przed udzieleniem rabatu oraz po jego udzieleniu, a także najniższa Cena danego Produktu z ostatnich 30 dni przed dokonaniem obniżenia ceny[2] .
  4. Ceną Produktu wiążącą dla Sprzedającego i Klienta jest cena, która wyświetla się na karcie zamówienia – przed dokonaniem zapłaty. 
  5. Klient może wybrać jedną z metod płatności opisanych jako Zewnętrzne Kanały Płatności albo dokonać płatności przelewem na rachunek bankowy Sprzedającego lub opłacić Zamówienie przy jego odbiorze (pobranie).
  6. Sprzedający zastrzega, iż czas realizacji Zamówienia jest liczony od chwili poinformowania Sprzedającego przez Zewnętrzny Kanał Płatności o poprawnym przeprowadzeniu przez Klienta płatności albo zaksięgowania płatności na rachunku Sprzedającego.
  7. Na wszystkie zamówione Projektu zakupione w Sklepie wystawiane są paragony fiskalne lub według wyboru Kupującego faktury VAT.
  8. Faktury VAT doręczane są Kupującemu w postaci elektronicznej na podany przy składaniu Zamówienia adres elektroniczny. Kupujący składa poprzez akceptację Regulaminu zgodę na doręczanie faktur drogą elektroniczną. 

§7. Realizacja zamówień i dostawa

  1. Sprzedający przyjmuje Zamówienie do realizacji po sprawdzeniu dostępności zamawianego produktu w magazynie. W przypadku pozytywnego przyjęcia zamówienia wysyła informację na adres e-mail Kupującego o przyjęciu Zamówienia oraz o Terminie Realizacji Zamówienia. 
  2. Zamówienia realizowane są przez Sprzedającego w dni robocze i zgodnie z Terminem Realizacji Zamówienia podanym w e-mailu potwierdzającym przyjęcie Zamówienia do realizacji. 
  3. Po zaksięgowaniu płatności albo poprawnym przeprowadzeniu przez Klienta płatności poprzez Zewnętrzny Kanał Płatności Kupujący otrzyma potwierdzenie jej dokonania. 
  4. W szczególnych przypadkach, w szczególności w razie zaistnienia Siły Wyższej – Sprzedający zastrzega sobie prawo do nieprzyjęcia Zamówienia do realizacji i poinformowania o tym Kupującego. Jeżeli środki zostały wpłacone przed przyjęciem Zamówienia do realizacji, a zaistnieje sytuacja, o której mowa w zdaniu poprzednim, wpłacone środki podlegają zwrotowi, przy czym Klientowi nie przysługują w tej sytuacji jakiekolwiek roszczenia względem Sprzedającego. 

§8. Reklamacje i zwroty

  1. W przypadku, gdy Produkt posiada Wady Produktu, Kupujący może reklamować wadliwy produkt. 
  2. Reklamacje prosimy składać na adres do korespondencji Sprzedającego lub adres mailowy Sprzedającego wskazane w § 1 pkt 2 z dopiskiem „Reklamacja”. W zgłoszeniu prosimy wskazać:
    1. numer Zamówienia; 
    2. możliwie dokładny opis nieprawidłowości (uwzględniając w miarę możliwości czas, miejsce i okoliczności wystąpienia wady); 
    3. ewentualne wskazanie pożądanego sposobu rozstrzygnięcia reklamacji – usunięcia wady (wymiana towaru na nowy/ zwrot pieniędzy); 
    4. jeżeli reklamacja dotyczy błędu na dokumencie księgowym, prosimy o podanie numeru dokumentu. 
  3. Sprzedający, w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji od Klienta, rozstrzygnie reklamację i udzieli odpowiedzi w przedmiocie uwzględnienia bądź nieuwzględnienia wniesionej reklamacji w formie elektronicznej, chyba że Kupujący poprosił o odpowiedź listowną. 

Jeśli reklamacja zostanie uznana za zasadną, Kupujący ma prawo do (i) wymiany Produktu na wolny od wad, (ii) obniżenia Ceny Produktu, (iii) odstąpienia od Umowy i zwrotu zapłaconej Ceny W przypadku uznania reklamacji, Sprzedający ponosi również koszty transportu reklamowanego Produktu do wysokości najtańszego środka transportu z oferty, na podstawie której zrealizowane było Zamówienia. 

  1. Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych powstałych w trakcie transportu należy zgłaszać niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki, najlepiej jeszcze w obecności kuriera dostarczającego przesyłkę.

§9. Odstąpienie od Umowy

  1. Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie (z wyjątkiem warsztatów ziołoleczniczych) dostarczane są w zapieczętowanym opakowaniu.
  2. Konsument może odstąpić od Umowy w terminie 14 dni od dnia odebrania Produktu przez Konsumenta lub osobę przez niego wskazaną. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie do Sprzedającego, przed upływem tego terminu, odpowiedniego oświadczenia, którego przykładowy wzór stanowi załącznik nr 2 Regulaminu. Zwracany w taki sposób Produkt powinien znajdować się w stanie kompletnym. W przypadku Produktów, które po otwarciu opakowania nie mogą zostać zwrócone ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, które stanowią w szczególności olejki lub środki spożywcze, powinny zostać zwrócone w stanie nienaruszającym integralności szklanej butelki. Konsument powinien zwrócić towar w takim składzie ilościowym i jakościowym, jaki otrzymał. Zwrot należy przesłać na adres Sprzedającego wskazany w Regulaminie jako adres do korespondencji. Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania), oraz koszty środka transportu w wysokości nadwyżki wybranego przez Konsumenta środka transportu ponad koszt najtańszego środka transportu z oferty, na podstawie którego realizowana było Zamówienie.  
  3. W przypadku dochowania przez Konsumenta warunków zwrotu, zwrot zapłaconej przez Konsumenta kwoty zostanie dokonany niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Zwrot tej kwoty nastąpi w ten sam sposób w jaki dokonana była płatność, chyba że inne żądanie zgłosi Konsument.
  4. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy powinno zostać sporządzone w formie pisemnej i wysłane razem ze zwracanym Produktem. 

§10. Ochrona danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych przekazywanych przez Klientów jest „Marta Szymańska prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą „Ziołografia Marta Szymańska” pod adresem: Laskówka 4, 57-255 Laskówka, NIP: 6681885059, REGON: 302213498.
  2. Administrator przetwarza dane osobowe Klientów zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w szczególności zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony danych osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95//46/WE oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1000 z późn. zm.).
  3. Wszelkie szczegółowe informacje w zakresie przetwarzania danych osobowych zostały wskazane w Polityce Prywatności, stanowiącej załącznik do niniejszego Regulaminu.
  4. Akceptując Regulamin Klient równocześnie oświadcza, że zapoznał się z treścią oraz akceptuje Politykę Prywatności.

§11. Postanowienia końcowe

  1. Klient jest zobowiązany do posługiwania się własnymi danymi osobowymi. 
  2. W Sklepie mogą znajdować się linki odsyłające do stron internetowych należących i zarządzanych przez osoby trzecie. Sprzedający nie odpowiada za treść, dostępność oraz jakość tych stron. 
  3. Sprzedający zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Regulaminie. 
  4. Każdy dokument oznaczony jest datą, od której obowiązują jego postanowienia i jest wiążący dla zamówień realizowanych w dacie jego obowiązywania. 
  5. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego, w tym przepisy właściwe dla transakcji z udziałem konsumentów. 
  6. W razie zmiany lub unieważnienia wskutek prawomocnego orzeczenia sądu lub odpowiedniego organu administracyjnego któregokolwiek z postanowień Regulaminu, pozostałe jego postanowienia pozostają w mocy. 
  7. Sprzedający zgłasza gotowość do rozwiązywania sporów w trybie ugodowym. Wszelkie spory pomiędzy Sprzedający a Klientem, który nie jest Konsumentem, rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedającego. 
  8. Załączniki Regulaminu stanowią integralną cześć Umowy. 

Prosiłbym o przyjrzenie się opisowi czynności i weryfikację czy odpowiada on rzeczywistemu przebiegowi procesu składania i opłacania Zamówienia.

Jeśli nie, to proszę o informację, żebym mógł opis odpowiednio dostosować.

Zwracam uwagę szczególnie na kwestię wskazywania najniższej ceny z 30 ostatnich dni przed dokonaniem obniżki. Jest to stosunkowo nowy przepis, który wymaga skrupulatnej implementacji.

Koszyk